Tuesday, July 23, 2013

Ufoja

Ufoja kertyy varmaan kaikille käsitöitä tekeville, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
(onhan niin onhan? )

Omassa ufo-kasassa on tällä hetkellä neuvolakortin kansia, pipo, kolme hupparia, bodyja.. sovitaan ettei ole muuta.

Tämä oli neljäs ufo-kasassa leikattuna pyörinyt huppari. En kyllä kuollaksenikaan muista, miksi tämän teko jäi roikkumaan. Tai miksi tuohon kasaan on kertynyt niin paljon kaikkea. Kiireinen vauva-arki? 

Usein ajattelen että leikkaan tämän ja äkkiä surautan, todellisuudessa leikkaaminen on ainoa asia mitä ehtii tekemään ennen tajutonta väsymystä joka iskee samalla sekunnilla kun lapset on sängyissään.

Erilaisia kaavoituskokeilujakin on piirtynyt papereille ties kuinka monta, mutta on ollut pakko hyväksyä, että niiden kokeilu saa jäädä ensi vuoden maaliskuulle. Silloin alkaa viimeinen työharjoittelu jonka onnekseni saan suorittaa itselleni. 
(mä en tajua miten ei vaan enää ole aikaa tehdä _mitään_ uusia juttuja, perus paitaa ja housua kyllä kun kaavat on valmiina.) 

Mutta siihen asiaan, eli huppariin.
Näistä Majapuun neuloksista tykkään, kuviot on isoja ja kankaat värikkäitä. Totuuden nimissä pakko myöntää että nyt on tullut ähky ja näitä erilaisia neuloksia seisoo laatikossa.
Tai ehkä se tuntuu siltä kun ei kerkeä mitään tekemään ? 





Lisäksi pitää muistuttaa itselleen, että kun on pitkään ompelematta ei todellakaan kannata ottaa vetskarillista juttua siihen heti ekaksi. Ei meinaan menny niinkuin elokuvissa, tikki seilaa mutta seilatkoon. Pari kertaa purin mutta kun ei niin ei. Tyttöä tuskin se käytössä haittaa.














Kuten näkyy, tikki seilaa vetskarin kohdalla siellä missä itseään huvitti. hups.



Helmaan laitoin  peitetikin kolmella neulalla.








 Ehkä ne 3 muuta hupparia sitten jo onnistuu. Heheh.




Neulos Majapuu
Hupun vuori I k a s y r
Resori+vetoketju .. olisko ollut Kangastukku




6 comments:

  1. Tosi hieno huppari! Mun on pakko noista ufoista mainita sen verran, että vainka mä neulon ja ompelen aktiivisesti, mulla ei oikeastaan ole ufoja. Miehelle totesin joku aika sitten, että sen on pakko johtua siitä, että mä olen niin pihi, et kun mä leikkaan jonkun kankaan vaatteeksi, mun on pakko myös ommella se vaatteeksi tai lanka neuloa valmiiksi, jotta arvokas kangas tai lanka ei mene hukkaan ja pilalle! Onhan tääkin vähän outoa!

    ReplyDelete
  2. Hieno huppari, eikä nuo seilaamiset yleensä näy kuin omaan silmään... =)

    ReplyDelete
  3. upea tämä on - ostovaatteissa sitä vasta kauheata jälkeä on...

    ReplyDelete